کانال تلگرام

دانلود کتاب آمازون

معرفی سایت پیام سلامت

  • معرفی سایت پیام سلامت
ارسال تصاویر و توضیحات مناطق دیدنی و بکر شما و شرکت در مسابقه

سلامت در سفر

متخصصان معتقدند که بدن انسان پس از سفر نیاز به سم زدایی دارد. وقتی شما در سفر هستید غذاهای جدید می خورید، مکان های جدید را کاوش می کنید و با افراد مختلفی در تماس هستید. پس این کاملا طبیعی است که این عوامل محیطی بر روی سلامت شما تاثیر گذاشته و باعث شود بیمارهایی نظر اسهال در سفر را تجربه کنید. در ادامه چند مرحله ساده را به نقل از وبسایت پیام سلامت به شما خواهیم گفت که با رعایت آن ها نه تنها سفری ایمن خواهید داشت، بلکه پس از بازگشت به خانه، دیگر بیمار نخواهید شد.

چند نکته مهم برای سفر ایمن

همیشه یک قمقمه آب به همراه داشته باشید

 یک بطری آب یا قمقمه، در طول سفر، یک یاور خوب برای سلامتی شماست. هر زمان که به سردکن های آب آشامیدنی رسیدید، قمقمه را پر از آب کنید. به یاد داشته باشید حفظ رطوبت بدن و آبرسانی به آن، اولین گام در داشتن سفر ایمن است. به خصوص برای خانم هایی که دوران بارداری خود را طی می کنند. زیرا آن ها تنها نیستند بلکه جنینی به همراه دارند که مدام نیازمند آبرسانی است. داشتن این وسیله کارآمد، از دو جهت به شما کمک می کند اول آن که نیاز به پرداخت وجه برای خرید آب ندارید و دوم آن که مطمئن هستید که آبی که در اختیار دارید کاملا بهداشتی است.

هنگامی که ما در سفر هستیم، ممکن است جاذبه های گردشگری مکان ها انقدر ما را جذب کند که قافل شده و بدنمان را دچار کم آبی کنیم. کم آبی نیز قطعا بیماری را به همراه دارد. از طرفی ممکن است غذاهایی که در سفر مصرف می کنید به بدن شما سازگار نبوده و آب بدنتان را بیش از حد تبخیر کند.( مانند غذاهای شور و ادویه دار) پس بعد از غذا یک لیوان بزرگ آب بخورید و حتما پس از بیدار شدن از خواب، ناشتا آب بنوشید.

تحرک را در سفر فراموش نکنید

درست است که مسافرت جای گشت و گذار است و باید به ما خوش بگذرد اما در این بین نباید از تحرک بدنی غافل شوید. سعی کنید چند تمرین ساده و حرکت ورزشی را روزانه در هتل یا کنار ساحل انجام دهید. برخی از هتل ها باشگاه ورزشی دارند. در این صورت می توانید تمرینات جدی تری را در باشگاه ورزشی هتل انجام دهید. سعی کنید به برنامه ای که دارید متعهد باشید.

اهمیت ورزش در سفر تا جایی است که برخی از ورزشکاران حرفه ای از این فرصت استفاده کرده و تمرینات جدی تری را در مکانی متفاوت انجام می دهند. به عنوان مثال شما در شهرتان همیشه در باشگاه ورزشی کوچک یا پارک محل ورزش می کردید اما وقتی به شهری ساحلی سفر می کنید ورزش در فضای آزاد، کنار دریا با هوای مطبوع و پاکیزه بسیار دلپذیر تر است. پس این فرصت را از دست ندهید.

حداقل روزی یک وعده غذای تازه و سالم استفاده کنید

بیشتر افراد تمایل دارند تا در طول سفر، غذاهای آن منطقه را به طور کامل تست کنند. به همین خاطر معمولا وعده هایی غذایی که در سفر مصرف می شوند حجیم و سنگین هستند. خوردن چندین وعده سنگین در طول یک سفر چند روزه برای بدنتان به شدت مضر است. سعی کنید برای جلوگیری از این اتفاق حداقل یک وعده در روز را غذای سالم و سبک مصرف کنید.

بسیاری از مکان هایی که بازدید می کنید بازارهای محلی دارند که می توانید در آن ها محصولات تازه و ارگانیکی مثل محصولات لبنی، گوشت، حبوبات و غذاهای دریایی را بیابید. اگر در هتل آپارتمان اقامت دارید این مواد را تهیه کرده و در آشپزخانه غذاهای ساده و سبکی مثل املت تهیه کنید. اگر هم این امکان را در اختیار ندارید و مجبور هستید در رستوران غذا میل کنید، سعی کنید غذاهای گیاهی را به جای غذاهای سرخ شده و کبابی انتخاب کنید. مصرف گاه به گاه سالاد به جای غذا نیز می تواند برای سلامتتان مفید باشد. به شرط آن که از بهداشتی بودن مواد تشکیل دهنده آن اطلاع داشته باشید.

همیشه خوراکی در ساک دستی داشته باشید

گشت و گذار در پاساژ ها جدید شما را از خود بی خود می کند و متوجه گذر زمان نخواهید شد. از طرفی همیشه در این مکان های تجاری، غرفه هایی وجود دارند که غذاهای سبک مثل اسنک و ذرت مکزیکی ارائه می کنند. طبیعتا وقتی گرسنه شوید و چیزی به همراه نداشته باشید مجبور هستید برای سیر کردن خود به یکی از این غرفه ها مراجعه کرده و بدون این که از سلامت مواد غذایی که در آنجا ارائه می شود اطلاع داشته باشید، اقدام به خرید غذا کنید. خوردن این نوع از غذاهای که هم ذاتا مضر هستند و هم به سلامت آن ها مشکوک هستید اصلا کار عاقلانه ای نیست. پس سعی کنید وقتی از محل اقامتتان خارج می شوید خوراکی های ساده مثل میوه یا کیک های بهداشتی بسته بندی شده به همراه داشته باشید تا در مواقع لزوم، مجبور به مراجعه به دکه های فروش غذا نشوید. این موضوع به خصوص برای کسانی که فرزندشان در سفر همراه آن هاست مهم است. زیرا معمولا کودکان در خطر بیشتری برای ابتلا به بیماری های عفونی قرار دارند.

به طور کلی خوردن میان وعده یک ایده جالب است. حتی اگر در خانه هستید هم سعی کنید در زمان های مشخص میان وعده های ساده مصرف کنید. این موضوع در سفر اهمیت ویژه ای پیدا می کند زیرا ممکن است سفر شما به نحوی پیش رود که نیاز به پیاده روی زیادی داشته باشد. پس قعطا زودتر گرسنه خواهید شد.

چند نکته اساسی برای سلامت در سفر

سالم ماندن در سفر تنها به مواد غذایی و فعالیت بدنی مربوط نیست بلکه نکات مهم و ساده دیگری نیز وجود دارد که باید آن ها را رعایت کنید. به عنوان مثال سعی کنید همیشه محصولات مراقبت از پوست، علی الخصوص کرم ضد آفتاب به همراه داشته باشید. اگر زود به زود مریض می شوید مکمل های ویتامین به همراه داشته و مرتبا آن ها را در طول سفر استفاده کنید. اگر ویتامین یا داروی خاصی را به طور منظم مصرف می کنید، آن را درون کیسه ای مجزا ریخته و در طول سفر همیشه در دسترس قرار دهید. اگر بسته بندی لوازم مراقبت از پوست یا لوازم آرایشتان خوب پلمپ نمی شود آن ها را در بطری هایی که مطمئن هستید نشتی نمی دهند، بریزید.

اگر قبل از سفر احساس ناامنی روانی می کردید از این فرصت استفاده کرده و با تکنینک های تمدد اعصاب، آرامش روانی خود را به دست آورید. سفر یک فرصت برای بازیابی توانایی ذهنی و روحی است. از این موقعیت به خوبی استفاده کنید. به یاد داشته باشید که برنامه ریزی در سفر نیز به تجربه سلامت در سفر کمک می کند. زمانی که شما برنامه ریزی برای آغاز یک سفر را در ذهن پروش می دهید، باید به فکر تمام جوانب امر باشید. دقت کنید که سفر برای آرامش شماست و انجام وظیفه نیست.


0 به این مطلب امتیاز دهید

عبارت های مرتبط:


زیباترین مناطق مشابه:


محبوب ترین مطالب

نظرات کاربران

  • مهدی در ۲۶ آبان ۱۳۹۶

    عالییییییییییییییییییییییییییییییییی

  • احمد در ۲۷ آبان ۱۳۹۶

    درود و عرض ادب در مورد مقاله ای که در رابطه با لنبان طرح نمودیدلازم دیدم تشکر بنمایم اما پیش از هر چیز شایسته بود که هم حضرت عالی و هم اساتیدی که در این خصوص زحمت کشیده اند با اندکی دقت در وجه تسمیه لنبان به واژگان مردمان همسایه که پایشان به آن محل هم باز شده یعنی بختیاریها خیلی خود را در چم و خم واژه شناسی قرار ندهید زیرا در گویش لری جنوبی و عموم مردم جنوب لنبان lonban یا لنبونlonboun به معنای گیاه بیشه است که در مناطق جنوبی سقف خانه های روستایی خصوصا خانه های لب خور ها ، تالاب ها و باتلاق های خوزستان را از ان می بافند. لذا بنده اعتقادم این است که در مطالعه اکوسیستم محل مزبور خصوصا الگوهای گذشته انجا حتما به ریشه این نام خواهید رسید.

  • parisa در ۲۸ آبان ۱۳۹۶

    الان که دیگه اصلا روغن جامد نیست. روغن مایع آفتابگردان چطوره؟مشکلی نداره؟

  • مر در ۲۸ آبان ۱۳۹۶

    ما در آبان از این آبشار بازدید کردیم، مسیر خیلی خیلی دور و خلوت و خطرناک بود، جاده خاکی بود، حدود سه ساعت و نیم با ماشین تو جاده خاکی راه بود، با ماشین شاسی کوتاه میشد رفت ولی خیلی دور بود و مسیر صعب‌العبور بود، بعد از رسیدن به خود امامزاده گزو،حدود ۳۵ دقیقه از کوه باید پایین رفت تا به آبشار رسید و حدود ۴۵ دقیقه از کوه باید بالا رفت تا دوباره به امامزاده برگشت، کوهنوردی خیلی سنگینی هم دارید حسابی خسته میشید ولی آبشار خیلی قشنگه,مسیر روی گوگل مپ موجود نیست